Verbitterd na einde verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mag je verbitterd zijn als je verkering uit wordt gemaakt door degene van wie je zoveel hield?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Een tegenvraag: wat schiet je ermee op om verbitterd te raken? Als je verkering uit is gegaan of uit is gemaakt, mag je verdrietig zijn. Natuurlijk! Want toekomstdromen vallen in duigen. Je moet afscheid nemen van iets dat je niet zelf hebt gewild, in ieder geval niet toen je de relatie aanging. Maar verbittering… nee. Dat is een naar-binnen-gerichte negatieve emotie, die je niet helpt om met het gegeven van een uitgeraakte verkering om te gaan. Verbittering ‘zet zich vast’ en daar kom je niet verder mee.

Dat je even tijd nodig hebt om met de nieuw ontstane situatie in het reine te komen is iets anders. Néém die tijd, maar maak tegelijk ook voor jezelf de keuze dat het leven vele nieuwe uitdagingen biedt en dat er héél véél lieve meisjes zijn (ik ben er van uitgegaan dat je een jongeman bent, klopt dit? Zo niet, er zijn ook héél véél lieve jongens op de wereld...).

Sterkte toegewenst!
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering