Wallen onder je ogen

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Zijn wallen onder je ogen op een natuurlijke manier weg te krijgen? Ik heb namelijk nu zo'n drie jaar lang wallen (niet blauw, maar wel dik) onder m'n ogen. Dit is het gevolg van stress die ik in de afgelopen jaren heb gehad. Verder is het niet erfelijk; als ik kijk naar mijn familie hebben alleen mensen van boven de 35 jaar er last van. Ik ben ook nergens allergisch voor, dus stress is de boosdoener. Ik denk dat ik zogenaamde waterwallen heb. Is het mogelijk dat de wallen verdwijnen als ik een periode van rust heb? Als ik een hele dag buiten ben geweest en niet moe ben (in de vakantie), heb ik er bijna geen last van, maar normaal gesproken is het overduidelijk te zien. Ik baal hier nogal van, omdat ik nog maar 19 jaar ben.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Wallen kunnen bestaanuit twee elementen, namelijk vetophopingen of vochtophopingen. Als de huid onder de ogen slapper wordt door het ouder worden dan zakt het vet een beetje naar beneden en dat geeft wallen. Vaak is dit erfelijk. Je kunt dan niet veel meer doen dan camoufleren.

Vochtophopingen of donkere kringen onder de ogen zijn een verschijnsel dat komt omdat de huid onder de ogen dun is en dus kwetsbaar. Het bloed dat door de adertjes stroomt, kan de huid een blauwige tint geven. De mogelijke oorzaken zijn stress, vermoeidheid, slaapgebrek, roken of te weinig drinken of onvolwaardige voeding. Door deze oorzaken weg te nemen kunnen de wallen verminderen. Er bestaan veel cremes tegen donkere kringen die beweren het probleem te verhelpen maar deze hebben meestal weinig resultaat.

A. Kwakernaak

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Onbekend
  • Woon/standplaats:
    Moerkapelle
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    huisarts

Tags in dit artikel:

medisch