Samen trouwkleding uitzoeken

C. M. Chr. Rots - de Weger / 10 reacties

Vraag

Ik heb een erg goede relatie! Natuurlijk met ups en downs, maar we zijn samen echt heel gelukkig. We zijn aan het nadenken over trouwen met daarvoor de nodige voorbereidingen. Nu lijkt het ons erg leuk om samen onze trouwkleding uit te zoeken. Dus dat de man met de vrouw meegaat en andersom. Is dat gek? We krijgen er hele rare reacties op. Hoort dat niet? Ons lijkt het namelijk echt leuk! Rare vraag misschien, maar wilde hem hier toch stellen... Bedankt.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Aanstaand bruidspaar,

De etiquette schrijft het voor, of de gewoonte… maar er zijn regels rond de trouwdag! Geen idee wie het heeft bedacht, maar zo’n regel is bijvoorbeeld dat de bruidegom zijn bruid niet in feestkleding behoort te zien vóór de dag van de bruiloft. Ook de outfit van de bruidegom blijft op deze manier een verrassing voor zijn aanstaande echtgenote. Het geeft in ieder geval iets spannends en verrassends aan het begin van de dag en dat levert mede mooie en soms ontroerende momenten op! Maar als jullie het ánders willen dan zou ik niet weten waarom dat niet zou mogen! Denk er nog maar eens rustig over na, en lees eens iets over de gebruiken rondom de trouwdag. Je kunt alles formeel regelen, maar je kunt ook naar eigen inzicht een fijn feest organiseren. Bedenk echter, dat het niet alleen slechts om de trouwdag zelf gaat, maar om jullie huwelijk dat op die dag een aanvang neemt!

Wat noem je "hele rare reacties"? Wordt er misschien iets gezegd als "het brengt ongeluk als je elkaar voor de grote dag in bruidskleding hebt gezien"? Dan riekt dat naar een soort van bijgeloof, waar je je niets van hoeft aan te trekken!

Een fijne dag toegewenst, en een goed leven samen!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

huwelijk
10 reacties
pannenkoek
Wij zijn samen het pak wezen kopen van mijn man, maar met mij is mijn moeder mee geweest.
Mijn man zag het nl niet zitten om met zijn moeder op stap te gaan, dan kwam hij in jaquet thuis
Catherine
Mijn man had geen moeder meer, dus ben ik samen met hem een trouwpak wezen kopen. Het overhemd heb ik later alleen uitgezocht, anders wist hij de kleur van mijn japon en dat wilde hij niet. Ik zou lekker doen wat je zelf wilt, maar persoonlijk lijkt het me leuker als hij je pas ziet als je helemaal gekapt en opgemaakt bent. Dan staat zo'n japon net ff mooier dan met zo'n bleek wintergezichtje ;-)
Mien
Doe wat jullie samen leuk vinden, en maak je niet druk om wat de mensen zeggen of vinden!
Het kan ook teleurstelling voorkomen als je met elkaar meegaat, wij hadden namelijk allebei totaal iets anders verwacht bij elkaar, en dan is het wel even wennen! We hebben trouwens een prachtige dag gehad, en houden er niet minder om van elkaar!
Succes met alle voorbereidingen voor jullie huwelijk!
zandkasteel
Wij hebben het ook zo gedaan, niks mis mee en hartstikke leuk!
Omdat je op de grote dag zelf helemaal opgemaakt en gekapt bent, ziet het totaal plaatje er anders uit, veel mooier en dat levert dan ook een leuke reactie op. Zeker omdat een man al gauw de details vergeet ná het uitzoeken. Er gaan nog een paar maanden overheen, voor je de jurk echt aan hebt. Hij is dus alleen bij het uitzoeken geweest, niet bij het passen na die tijd (vermaken en proefpassen vlak voor de grote dag). Wij hebben ook samen rustig zijn pak uitgezocht en mijn moeder heeft nog even het overhemd voor hem gestreken.
shaila
Hoi a.s. bruidspaar.

Lekker doen wat jullie willen. Het is JULLIE trouwdag! En laat de mensen maar lekker praten.
Ik weet zeker dat je er mooi uit gaat zien. SUCCES en een fijne trouwdag!
tulp
Mijn man en ik hebben samen zijn trouwpak en mijn bruidsjurk uitgekozen. Dat vonden mensen inderdaad vreemd, maar zo wilden wij het graag en we hebben er geen spijt van gekregen.
jan_we
Als vrijgezel heb ik natuurlijk geen recht van spreken. Je kunt er voor kiezen de gewoonte te volgen, je kunt ook samen de kleding uitzoeken. Er is geen enkele wet die ons hierin iets voorschrijft. Hoofdzaak is dat de kleding van de bruid, en natuurlijk de bruidegom netjes en oorbaar is. Als het aan die eisen, waarin Gods Woord ons voorgaat, voldoet dan kan verder eigen smaak gevolgd worden. Mijn vader droeg een keurig grijs pak en mijn moeder een donkerblauwe lange japon die haar tante voor haar maakte. De witte trouwmode was vroeger niet voor de arbeidersstand, dat kwam pas later.
Ook hier geldt 's lands wijs, 's lands eer. Laat je dus niet door mensen opjutten, maar vraag ook hierin naar de wil van God. Een fijne trouwdag!
krista
Doen wat zelf wil, het is JULLIE trouwdag!
Ik heb mij gehouden aan "wat de mensen er wel niet van dachten" en ben braaf met mijn moeder mijn trouwjurk gaan kopen, een fijne dag gehad daar niet van maar ik zou het nu niet meer doen.
bootje
Vragensteller doe wat jullie het leukste vinden. Over zulke luchtige dingen hoef je, je er echt niks van aan te trekken wat andere vinden!! Wij wisten trouwens niets van elkaar, wij vonden het een leuke verassing.
naam
Ik vind dat je soms wel wat van anderen aan mag trekken...
Als je (schoon)ouders het bijv. echt niet leuk vinden dat jullie het met elkaar doen kun je er nog eens extra over nadenken lijkt mij... Sluit heb iig niet uit.
Mij lijkt het ook niet leuk dat je al weet de ander aanheeft, de verassing is weg. Aan de andere kant; als jullie het leuk vinden; waarom niet?
Succes!