Mycrogynon 30

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik slik mycrogynon 30. Wat doet deze pil? Voorkomt deze pil innesteling van de vrucht, zodat er dus al sprake is van een levend wezen dat je laat afsterven?

Antwoord

Microgynon zorgt ervoor (zoals alle anticonceptiepillen) dat er geen eisprong ontstaat, en er dus ook geen eitje bevrucht kan worden, en er dus geen levend wezen ontstaat.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch