Francis Schaeffer

D. van Genderen / 2 reacties

Vraag

Wij wonen in het buitenland. Nu zijn wij in contact gekomen met een kerkverband wat Francis Schaeffer als belangrijke pastor ziet. Hoe kan/moet ik daar naar kijken vanuit het oogpunt van de reformatorische kerken. Dus mijn vraag is eigenlijk, is het verantwoord om daar op kerkelijk gebied contact mee te hebben.

Antwoord

Beste vragensteller,

Bedankt voor je vraag. Als ik alleen maar weet dat een kerkverband Francis Schaeffer als een belangrijke pastor ziet, dan is dat voor mij eigenlijk te weinig informatie om er iets positief of negatiefs over te zeggen. Dan zou ik meer over die gemeente moeten weten. Zo'n 25 jaar geleden heb ik verscheidene boeken van Francis Schaeffer gelezen, er staan er zeven in mijn boekenkast, zoals "De kerk tegen het eind van de 20e eeuw", "Leven door de Geest", "Hij is er en Hij spreekt", "De God Die leeft" en "Wat ging er mis; de verwording van de menselijke samenleving". Echt waardevolle en betrouwbare boeken. Voordat hij tot geloof kwam, was hij agnosticus. Je kunt hem plaatsen in de reformatorische/evangelische hoek, maar hoe hij als pastor was, weet ik niet.

Als deze gemeente op lijn van Schaeffer zit, lijkt het mij verantwoord om er contact mee te hebben. Toch blijft het belangrijk alles te toetsen aan het Woord van God (1 Johannes 4:1). Vraag ook maar aan de Heere of Hij je Zijn weg wil wijzen door Zijn Woord en door Zijn Geest.

Een hartelijke groet en Gods zegen toegewenst,
Dirk van Genderen

2 reacties
asker
Francis Schaeffer is top! @ vragensteller: Heb je volledig Francis Schaeffer gelezen? Dat scheelt een hoop vragen!
joska
heb er nog niks van gelezen, maar kom in contact met mensen die zijn naam noemen. en dan is het moeilijk om een idee te krijgen over het denken en doen van anderen, misschien zelf ook als ik een boek lees van schaeffer blijft het moeilijk om iemand te "beoordelen". Om iemand niet te kwetsen is het belangrijk om te weten waar de wind vandaan komt.