Homeopathische producten en occultisme

A. Kwakernaak / 2 reacties

Vraag

Ik heb een baby van zes maanden en die zit in de periode dat hij last heeft van tandjes krijgen. Nu gebruik ik daarvoor VSM Chamodent en Dentinox. Pas werd ik er op gewezen dat homeopathische producten, ook al zijn ze gewoon te koop bij drogist, soms occult zijn en geschud bij maanlicht of iets dergelijks. Nu wil ik graag weten hoe dat zit. Mijn vraag is: Hoe worden producten van VSM (bijv. Chamodent en Cinababydruppels) gemaakt, wat houdt dat “homeopathische” in en mag je als christen deze middelen gebruiken, of moet je gewoon voor een alternatief gaan?

Antwoord

Om met het laatste te beginnen, zie hiervoor mijn antwoord in de vragenrubriek, waar ik inga op de opleiding klassiek homeopathie.

De middelen van VSM die jij beschrijft vallen onder de phytotherapie en hier is niets op tegen. Ik dacht dat alle middelen van VSM onder de phytotherapie vallen en zijn ook niet occult belast. Of alle middelen werkzaam is, is wel een ander verhaal. Chamodent en Cinababy zijn veilige middelen en kunnen gebruikt worden.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

homeopathieoccult
2 reacties
hendrika
Bedenk met alle middelen die je gebruikt dat het slechts middelen zijn ,maar dat de uitkomsten daarvan (dus genezing) van de Heere zijn .Mocht je zo de middelen gebruiken is er volgens mij geen gevaar bij HOE ze gemaakt worden.,t Is Israels God die krachten geeft,van wie het volk zijn sterkte heeft.
Annah
Middelen van VSM, dokter Vogel of hoe ze dan ook heten, kun je echt gerust gebruiken. Dat geschud bij maanlicht is echt onzin... Denk je werkelijk dat ze in het fabriek/labaratorium waar die gemaakt worden, ze snachts flesjes staan te schudden en toverspreuken uitspreken? Kom nou..

Het zijn middelen gemaakt van natuurlijke ingrediënten die je lichaam het zetje in de rug geven wat het soms net nodig heeft.

Kijk bij een gebroken been of een gevaarlijk gezwel moet je uiteraard naar de reguliere middelen kijken.. maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Annah