Verliefd op biseksueel

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een groot probleem. Ik ben verliefd op een jongen die tien jaar ouder is en me verteld heeft dat hij biseksueel is. Ik weet dat hij van mij houdt en ik van hem. Nu is hij van mening dat wanneer hij een relatie aan gaat met een meisje dit niet eerlijk is omdat hij ook gevoelens heeft gehad voor een man en bang is dat hij nooit 100 procent een meisje 'begeert'. Ook denkt hij dat God dan juist eist dat hij als vrijgezel door het leven gaat. Aan de ene kant wil ik hem gewoon accepteren in zijn keuze, maar ik kan het niet omdat ik van hem houd. Ik ben trots op hem omdat hij me dit verteld heeft. Als ik in zijn gedachtegang meega kan ik ook stellen dat ik ook geen relatie aan mag gaan omdat ook ik verliefd kan worden op de buurman bij wijze van spreke. Ik hoop dat ik duidelijk ben in mijn vraag, ik zit hier heel erg mee!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Inderdaad een hele moeilijke vraag. Het is te waarderen dat hij er zo open met je over spreekt. Ik zou hem echt willen adviseren om er eens met een deskundige over door te praten. Er kan dan eens op een rijtje gezet worden hoe sterk de aantrekkingskracht van hem naar zowel de ene sekse als de andere sekse is. Je hebt dat wat meer helderheid over dit alles en dan kun je veel beter een beslissing nemen.

De kern van de vraag is of hij een leven lang trouw aan je zal kunnen zijn. Ook iemand die heteroseksueel is, kan wanmneer hij/zij gehuwd is, alsnog weer verliefs worden op iemand anders. Een huwelijk is gebaseerd op de pijlers van liefde en trouw. Dus wanneer je iemand toch heel aardig gaat vinden, zul je daar voor jezelf niet op in mogen gaan.

Eigenlijk is het probleem voor die jongen niet anders dan voor jou. Als je voor elkaar kiest, mag hij niet meer een relatie aangaan met een andere vrouw of man en jij ook niet met een andere jongen. Dus ten diepste zit er niet zoveel verschil tussen jullie.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

biseksueelgeaardheid