Klasgenote niet kunnen vergeten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik (18) heb twee jaar bij een meisje in de klas gezeten die ik erg leuk vond, maar nu ben ik inmiddels van die school af en heb haar al twee jaar niet meer ontmoet. Toch kan ik haar niet vergeten. Ik weet alleen niet of dit verliefdheid is en hoe ik eventueel met haar in contact moet treden. Ik ben gewoon ontzettend bang dat zij die gevoelens niet heeft. Ik zou haar het liefst een keer bellen, maar dat durf ik eigenlijk niet. Ik wil het liefst zo snel mogelijk weten waar ik aan toe ben. Wat adviseert u mij om te doen?

Antwoord

Je zegt niet dat je weet of het verliefdheid is. Vaak denken mensen dat verliefdheid is het doorlopend hebben van opwindende gevoelens.. Je denkt voortdurend aan haar, nu al twee jaar lang. Op zich is dat echt wel een kenmerk van verliefdheid. Je voelt je in ieder geval sterk tot haar aangetrokken. Het is inderdaad wat moeilijk om zo maar naar haar toe te gaan.

Kun je niet eens een reünie organiseren, je hoeft dan niet de hele klas uit te nodigen omdat dat wel erg veel werk is, maar je kunt er een paar uitnodigen, dan heb je in ieder geval weer contact met elkaar. Het kan best zijn dat zij ook veel aan jou moet denken en dat zij ook denkt dat jij wel niets voor haar zult voelen. Probeer er eens achter te komen wat zij nu doet, misschien kun je via die route weer in contact komen met elkaar. Stel dat zij in een winkel zou werken, dan zou je daar naar toe kunnen gaan om maar eens wat te noemen. Probeer in ieder geval weer eens in contact te komen met haar. Wees creatief om dat voor elkaar te krijgen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid