Cranberrysap en antibiotica

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Mijn zwager heeft een prostaatoperatie gehad en heeft sinds die tijd geen contrôle meer over zijn blaas. Hij krijgt steeds weer een nieuwe katheter en heeft nu vaak blaasontsteking. De dokter zegt dat hij een ziekenhuisbacterie heeft. Nu gebruikt hij Ciprofloxacine. Mijn vraag is: Mag hij cranberrysap drinken, terwijl hij deze antibiotica slikt? Zodra zijn katheter eruit is, krijgt hij de antibiotica tegen de ziekenhuisbacterie.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Cranberrysap heeft een bewezen preventief effect tegen blaasontstekingen en mag samen met Ciprofloxacine gebruikt worden.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

medisch