Merkwaardig blaasje op de arm

A. Kwakernaak / 2 reacties

Vraag

Beste arts, ik heb al maanden (misschien al wel langer) een merkwaardig puistje/blaasje op mijn arm. Het heeft een iets lichtere kleur dan de huidskleur en er zit een minuscuul donker randje omheen. Voorbeeld. Het doet geen pijn, ik voel er niks van, het bloedt niet (behalve toen ik het een keer heb open gekrabt), maar het gaat ook niet weg. Het is in elk geval geen moedervlek. Heeft u enig idee wat dit is? Ik word er wel een beetje ongerust van.

Antwoord

Het is een beetje moeilijk beoordeelbaar, maar het lijkt het meest op een bindweefselreactie die kan ontstaan na b.v. een insektenbeet. De afwijking is onschuldig, geeft geen klachten en groeit niet.

Indien er wel sprake is van verandering van grootte, kleur of dat het opeens gaat bloeden, is het raadzaam om toch de huisarts te laten kijken. Anders is het iets dat niet meer weggaat, maar wel onschuldig is. Eventueel kun je het laten verwijderen, indien het je erg ongerust maakt of laten bevriezen met stikstof.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch
2 reacties
Alphonsus
Even naar de arts en laten verwijderen met stikstof.
ariane
@ alphonsus

De vragensteller is uiteraard het beste gebaat bij een bezoek aan zijn of haar h a. En hij /zij bepaald de behandeling! En ik vind dat je wel van heel veel zaken verstand hebt!