Bang voor de dood

Ds. J.R. Lammers / 2 reacties

Vraag

Ik ben bang voor de dood. De laatste tijd denk ik er veel aan. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik in mijn omgeving veel hoor over mensen die aan kanker overlijden, ook jonge mensen. Dit zet me aan het denken. Ik lig dan op bed en denk: Stel je voor dat ik nu moet sterven. Wat dan? Dit maakt me bang. Wat moet ik doen?!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het is heel moeilijk om op zo'n vraag een goed antwoord te geven via een anoniem contact. Ik zou vragen willen stellen. Hoe ziet je leven eruit? Hoe zijn je (vriendschappelijke) contacten? Uit welk geestelijk milieu kom je? Ben je erkend en gewaardeerd in je jeugd?

Lijkt misschien een beetje gek, maar het is echt zo, dat in zulke diepgaande vragen als die over de dood, mee resoneren wat er in het dagelijks leven zo al aan de hand is (geweest).

Natuurlijk kan ik een paar bijbelteksten noemen, dat de dood overwonnen is door Christus en zo. Maar dat werkt niet via zo'n kille mail.

Liever zou ik zeggen: ga dit bespreken in een persoonlijk, warm, pastoraal contact.

Ds. J. R. Lammers

Ds. J.R. Lammers

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Nijbroek/Amsterdam
  • Status:
    Inactief
2 reacties
Antoinette
Wil je hier over verder praten dan wil ik je waar ik kan graag verder helpen!
Wat je schrijft is herkenbaar en het komt vaker voor onder mensen, dat is dus niets vreemds, en er is een oplossing voor!

Email: toontjevos@hotmail.com
Antoinette
Er staat immers geschreven in 2 Petrus 3:9 dat God niet wil dat er ook maar 1 mens verloren gaat!
Wat een God!
2 Petrus 3:9
De Heer stelt wat hij heeft beloofd, niet uit, zoals sommigen denken. Hij heeft alleen maar geduld met u. Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat, maar dat allen tot inkeer komen.