Depressieve buien tijdens verliefdheid

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

De zoveelste vraag over verliefdheid/verkering... Eentje die volgens mij nog niet gesteld is. Als rustige, vrij gesloten, jonge meid van 22 ben ik de laatste jaren verschillende keren verliefd geweest. Vrij normaal dat het niks wordt. Het punt is dat dit regelmatig verschrikkelijk depressieve buien oplevert (huilbuien, compleet blokkeren), vooral als ik een leuke jongen ontmoet heb. Met mijn verstand weet ik heel goed dat er niks te klagen valt, maar positief denken, op andere dingen storten, het helpt gewoon niet. Ik wil dit niet en ben het verschrikkelijk zat! Hoe het beste hier mee om te gaan?

Antwoord

Beste vraagsteller,

“Vrij normaal dat het niks wordt”... dat begrijp ik niet. Daar zit een verhaal achter, denk ik. Zou je daar wat meer over willen vertellen? Ik vind het namelijk nogal heftig als je daardoor blokkeert en depressieve buien krijgt. Wat verwacht je van een relatie? Heeft het met je geslotenheid te maken? Op welke ‘soort’ jongens word/werd je verliefd? Hoe en waardoor raakte de verkering uit?

Niks te klagen, staat dat tegenóver positief denken? Als klagen een keer je hart uitstorten is, vind ik dat niet een tegenstelling, hoor. Het kan soms eens nodig zijn, om een spiegel voorgehouden te krijgen. Dus klaag maar eens tegen me aan!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
Alphonsus
Waren deze verliefdheden wederzijds of speelden ze zich alleen maar in je eigen gesloten (?) beleving af.
Wanneer je géén signalen uitzendt naar diegene waar je veel voor voelt, dan zal er ook geen terugkoppeling plaatsvinden. Als dat zo is, dan is het NORMAAL dat het weer niks wordt.