Resistent tegen mutaties Mexicaanse griep

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ben je, nadat je het Mexicaanse griepvirus gehad hebt, ook meteen resistent tegen gemuteerde varianten?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het hangt af van het aantal en soort mutaties die er optreden. Met andere woorden: het hangt ervan af hoe sterk het griepvirus van het oorspronkelijke virus afwijkt. Op korte termijn zal het virus niet heel sterk veranderen omdat de mutatiedruk (de noodzaak tot verandering) niet zo groot is. Dat komt omdat het een besmettelijk virus is en de mensen er makkelijk ziek van worden. Voorlopig zul je dus een goede weerstand hebben opgebouwd tegen een virusvariant van de soort die de Mexicaanse griep veroorzaakt.

Het is denk ik belangrijk dat er benadrukt wordt dat het om een milde griepvariant gaat. Concreet: in Nederland overlijden er veel meer mensen per week aan een auto-ongeluk dan aan de Mexicaanse griep. Er hoeft dus ook niet zoveel ophef over te zijn.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

medisch