De ware

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb al een geruime tijd een hele lieve en goede vriend, die 100 procent voor mij gaat. Niets vindt hij gek; ik kan alles zeggen of vragen. Alleen soms heb ik gedachten over hem of hij wel de ware voor mij is. Ik vraag me dan af, moet ik dan denken: hij is lief, goed en nog veel meer, of moet ik mijn gedachten opvolgen die soms zeggen dat ik bij hem weg moet gaan? Het is dan wat koud van binnen. Maar een andere keer voel het bij me dat hij mijn man wordt. Ik smelt dan bijna voor hem. Dit heen en weer geslinger van gedachten heeft niet altijd en positieve invloed op me.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Volg je hart, zou ik zeggen. Hij doet alles voor jou, wat ‘doe‘ jij voor hem? Liefde is geven, van twee kanten. Elkaar leren kennen gaat altijd gepaard met ‘geslinger’ van gedachten en gevoelens, omdat het een groeiproces is dat tijd nodig heeft. En soms zelfs een time-out.

Sterkte ermee, hoor!

Gode bevolen,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering