HB aan de lage kant

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Mijn HB is altijd al aan de lage kant, maar kan het zijn dat deze tijdens de menstruatie nog lager is? Vooral tijdens de twee dag van mijn menstruatie (dan vloei ik het ergst) ondervind ik vaak veel lichamelijke ongemakken. Naast pijn (wat niet extreem is) voel ik me vaak wiebelig/licht in mijn hoofd en moet ik regelmatig wat eten omdat ik anders 'bibberig' word. Nu lees ik weleens dat je bv. magnesium kan slikken, of Floradix. En bepaalde groenten wel moet eten en andere weer niet. Heeft u misschien advies wat ik zou kunnen doen op de dagen 'goed' door te komen en ik (vrijwel) geen last heb wiebeligheid/licht gevoel in mijn hoofd.

Antwoord

Tijdens de menstruatie kunnen vrouwen allerlei klachten krijgen. Ook dat wat je beschrijft. Lastig, niet ernstig. Allerlei middelen worden aangeprezen. Volgens mij zijn er weinig harde bewijzen dat ze helpen. Al gaat het om milde middelen die je noemt. Je kunt het een paar keer proberen, lijkt het te helpen, doe het gewoon, lijkt het niet te helpen: zonde van je geld en koop er wat leuks voor.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch
1 reactie
Cloudsadmirer
floradix is inderdaad een goed middel, het is heel natuurlijk!
bij mijn zwangerschap ook gebruikt (zelfde klachten)
en soms heb je gewoon wat meer energie nodig! dus boterhammetje meer! je lichaam is aant werk! is niet niks!

groetjes.......