Nieuwsgierige vraag voor ds. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Ds. Vreugdenhil, mag ik u een nieuwsgierige, niet-dringende vraag stellen? Wat is de reden dat u vaak populaire taal gebruikt? Om dichter bij jongeren te staan? Of om andere redenen?

Antwoord

Het antwoord kan kort zijn. Ik gebruik nooit populaire taal, ik gebruik gewoon Nederlands, zoals ik dat om me heen hoor spreken door jongeren en ook door ouderen die niet zo ingewijd zijn in de ons bekende termen. Ik vind het belangrijk dat mensen die zo de kerk binnen lopen of met buren of bekenden een keer meekomen, iets kunnen begrijpen van de boodschap van het Evangelie. Ontmoet u/jij wel eens zulke mensen? Als je de liefde van Christus in je hart hebt, wil je ze er graag bij betrekken. Zo schrijf ik mijn boeken ook. Ik wil absoluut geen popie jopie zijn.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil