Zorgen om penis

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik heb de volgende vraag: ik durf er niet mee naar de dokter en hoe langer ik erover denk, hoe moeilijker het wordt. Hoewel ik nog nooit geslachtsgemeenschap heb gehad, heb ik wel heel erg kleine pukkeltjes op en rondom de penis. Soms wordt er ééntje groter en verdwijnt dan later geheel. Ook heb ik soms (niet altijd) wat pijn na een zaadlozing, meestal meer inwendig.

Maar zoals ik al stelde: ik heb nog nooit geslachtsgemeenschap gehad. Ik durf niet naar de huisarts te gaan (omdat ik die te goed persoonlijk ken). Kunt u mij vertellen wat dit zou kunnen zijn en wat ik het beste kan doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De pukkeltjes die je beschrijft zijn geïrriteerde huidkliertjes. Dat kan namelijk niets anders zijn. Ze kunnen ontstaan en verergeren door alles wat de huid irriteren kan zoals b.v. vaak wassen met zeep, maar ook broeierigheid. De oplossing is vermijden hetgeen prikkelen kan: wassen met water of zeeploze zeep (zoals sebamed/sanex o.i.d.).

De pijnlijkheid die je ervaart is, gezien het moment, een verkramping van één van de spierstructuren die bij een zaadlozing zijn betrokken. Je hoeft je daarover geen zorgen te maken. Het kan van veel factoren afhankelijk zijn waaronder moment/omstandigheden. Dat betekent ook dat het waarschijnlijk verdwenen is wanneer je t.z.t. beland bent in een huwelijkse relatie.

Drs. P. C. Hildering

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.

Tags in dit artikel:

penis