Alle verzekeringen stopzetten

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Tussen de vragen over verzekeren staan veel inhoudelijke kwesties. Ik heb maar een simpele vraag. Is het in de praktijk mogelijk om nergens voor verzekerd te zijn? Hoe kan ik het het best aanpakken om de contracten stop te zetten van mijn huidige verzekeringen? Mischien belangrijk voor de kwestie; ik heb een hypotheek voor mijn huis.

Antwoord

Het is in principe mogelijk nergens voor verzekerd te zijn,alleen de verplichte WA voor motorrijtuigen. Ontheffing daarvan is mogelijk onder bepaalde voorwaarden. We praten nu natuurlijk over de particuliere verzekeringen. Werknemersvoorzieningen zijn verplicht vanuit de overheid (WW,WIA etc .)

Verder zul je moeten wachten tot de contracten aflopen. De data staan op de polis. Tenzij er sprake is van eerdere premieverhoging e/o voorwaardenwijziging. Dat is het ook mogelijk om een verzekering te beëindigen. Tegenwoordig is het ook zo dat maatschappijen bereid zijn tienjarige contracten tussentijds om te zetten naar één jaar.

Met vriendelijke groet,
MEEUS APELDOORN,
Gerard van Hal

Tags in dit artikel:

verzekering