Vruchten niet de grond van onze zaligheid

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Aan ds. C. Harinck. Als je tot God bidt en zegt dat je Hem nodig hebt en dat ook merkt, mag je dan aannemen/ervan uitgaan dat Hij je zalig heeft gemaakt? En op het moment dat God je zalig maakt, hoe weet je dat dan, toch niet alleen door een innerlijke rust die in je hart komt?

Antwoord

Een verborgen gebedsleven en God nodig hebben zijn vruchten van een nieuw leven. Lees goed. Het zijn vruchten. Het is niet de grond van onze zaligheid. Christus alleen is de grond waarop God mensen zalig maakt.

Ds. C. Harinck

Tags in dit artikel:

geloofszekerheid