Michel van Heijningen, nog hartelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraa...

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Michel van Heijningen, nog hartelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag over mijn moeder, enz. Ik weet niet of ik het ooit nog durf te vragen want dan is ze helemaal kwaad op me en ben ik nog meer haar mikpunt, maar ik zal zien of ik iets kan doen. In ieder geval is mijn pleegbroertje naar een ander gezin zodat die er geen last meer van heeft.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vriend(in),

Bedankt voor je reactie op mijn antwoord. Als ik het goed begrijp heb je geprobeerd met je moeder in gesprek te komen over de gang van zaken binnen jullie gezin. Je geeft (tussen de regels door) aan dat dit niet het gewenste effect gehad heeft. Erg jammer voor je.

Toch hoop ik dat er wellicht bij je moeder een denkproces begint. Het kan zijn dat zij het als erg heftig ervaren heeft, maar dat ze langzamerhand toch inziet dat er iets niet helemaal goed gaat in de sfeer onderling.

Ik wil je nog een paar dingen meegeven. Je moeder wil niet richting de hulpverlening. Dat wil nog niet zeggen dat jij er zelf niet heen kan gaan. Ik weet niet wat jouw leeftijd is. Als je minderjarig bent, kan je daar namelijk niet heen zonder medeweten van je ouders. In dat geval zal het lastig worden voor je, maar probeer ook dan iemand in vertrouwen te nemen, bijvoorbeeld op school je mentor of een vertrouwenspersoon of je dominee of ouderling van de kerk. Al deze mensen zullen, zeker als jij dat vraagt, vertrouwelijk omgaan met datgene wat jij hen vertelt.

Overigens vraag ik je ook of er nog meer gezinsleden zijn, heb je nog een vader, zijn er oudere broers of zussen waarbij je terecht kunt met je gevoelens? Je hebt twee keer de stap gezet naar Refoweb. Dat is goed, tegelijk denk ik dat het nog beter zou zijn als je iemand zou zoeken waar je regelmatig even een gesprekje mee hebt. Als het je allemaal erg hoog zit, zou je ook eens kunnen denken aan de hulptelefoon van stichting Chris (078 631 23 00).

Daarnaast wil ik je graag wijzen op Jezus. Hij wordt in de Hebreenbrief genoemd, de Hogepriester die medelijden kan hebben met onze zwakheden, omdat Hijzelf in alle dingen is verzocht geweest net als wij (o.a. Hebr. 2:17 en 18). Ook Jezus is jong geweest, ook Jezus had ouders aan wie Hij gehoorzaamheid verschuldigd was. Jezus kent je moeiten en zorgen. Hij wil je graag helpen.

Hopelijk help ik je zo toch weer een beetje op weg.

Met hartelijke groet,
Michel van Heijningen

Ds. M. (Michel) van Heijningen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Alblasserdam
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

Tags in dit artikel:

relaties