Hoe kan ik mijzelf, mijn huis en mijn gezin vrijbidden van zonden?

Ds. N. den Ouden / Geen reacties

Vraag

Hoe kan ik mijzelf, mijn huis en mijn gezin vrijbidden van zonden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Er ligt in deze vraag al een hele veronderstelling opgesloten. Kennelijk bent u een ouder die zonden ziet bij uw man/vrouw/kinderen. U beseft ook dat ze verdreven worden door gebed. Inderdaad is dat het machtigste wapen. Christus zei, over de demonen die de zoon van een man bezet hadden: Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten. Over dat bidden zou ik willen zeggen:

-Het is een volhardend bidden. De verhoring is op Gods tijd. Hoelang heeft Monica niet gebeden om de bekering van Augustinus.

-Het is een bidden, zonder het van het gebed te verwachten, maar van Christus, die alle macht heeft in hemel en op aarde.

-Het is een bidden, terwijl tegelijkertijd het hart opmerkzaam is op openingen die de Heere geeft om soms dingen te zeggen en te doen.

U van harte wijsheid en kracht toegewenst!

Ds. N. den Ouden

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Leerbroek