Boeken over rouwverwerking

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Kunt u mij helpen aan titels van boeken over rouwverwerking? Ik ga om met iemand die op jonge leeftijd zijn beide ouders heeft verloren. Ik merk dat er behoefte is aan achtergrondinformatie met betrekking tot de rouwverwerking. Tot op heden kan ik hierover niet veel vinden. Het onlangs verschenen boekje van W. Visser (“Als ik beroofd ben” ), is vrij algemeen en ook niet specifiek gericht op het verlies van ouder(s). Hopelijk kunt u mij verder helpen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Graag willen we je wijzen op onderstaande websites:

www.eo.nl/rouwverwerking

rouwverwerking.startpagina.nl

We hebben concreet niet echt een titel voor je kunnen vinden helaas. Wellicht dat degenen die deze vraag lezen daarin kunnen adviseren.

Naschrift redactie: een bezoeker van Refoweb noemde de naam van Manu Keirse, een Vlaamse (niet-christelijke) psycholoog die meerdere toegankelijke boeken heeft geschreven over rouwverwerking. Een lezing is op te vragen via vragen@refoweb.nl.

Tags in dit artikel:

boekendood