Te jong voor verkering

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 16 jaar en ik ben goed bevriend met een meisje van school. We weten van elkaar dat we verliefd zijn op elkaar, maar we zijn allebei bang om verkering te krijgen omdat we nog zo jong zijn en we nog vrij willen blijven. Toch willen we het ook niet negeren, maar we weten niet wat we dan met de liefde aan moeten. We hebben er samen heel eerlijk en open over gepraat en kunnen echt heel goed met elkaar praten ook over God en geloof. Kunt u ons helpen?

Antwoord

Ik vind dat jullie er heel goed en verstandig mee omgaan zo. Jullie kunnen toch afspreken dat jullie goede vrienden van elkaar zijn en zo ook met elkaar willen omgaan. Op die manier ben je nog niet meteen zo Heel erg aan elkaar gebonden en kun je ook allebei nog een beetje je eigen Weg gaan. Als je spontaan dan toch steeds meer naar elkaar toetrekt, dan is het ook goed. Zo zie je vanzelf wel hoe het verder gaat.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering