Binnenkort hoop ik stage in Duitsland te gaan lopen. Mijn vraag is, is er in Dui...

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Binnenkort hoop ik stage in Duitsland te gaan lopen. Mijn vraag is, is er in Duitsland een reformatorische kerk (iets vergelijkbaars met hier in Nederland.)?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dag vragensteller,

Ik weet wel dat er kleine gemeentes zijn, die vergelijkbaar zijn met onze reformatorische kerken, maar waar ze allemaal zijn in dit grote land, weet ik niet. Het ligt er natuurlijk ook aan waar jij stage gaat lopen. Bij Mannheim is in ieder geval zo'n gemeente. En zo zijn er nog wat meer.
hierbij wat gegevens van Mannheim. Misschien kun je via die gemeente wat verder komen.

Mannheim (Binnenstad): Evang. Hafenkirche, Kirchenstrasse 13: 11.00 uur, 22-6 ds. P. Roggeband; 29-6 ds. H. M. Perfors; 6-7 ds. L. Kruger; 13-7 ds. J. H. van Osch; 20-7 ds. A. Eygenraam; 27-7 ds. L. J. Raser; 3-8 ds. L. Kruger; 10-8 ds. A. Theunisse; 17-8 ds. T. Koelewijn; 24-8 ds. L. Kruger; 31-8 ds. H. van der Ham. Elke zondag, ook in september en oktober, Nederlandstalige diensten met steeds dezelfde aanvangstijd. Inlichtingen: 078-6138280.

Hopelijk kun je hier wat verder mee.

Vr. groeten,
J. M. Strijbis

J.M. Strijbis

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Docent(opleider) Driestar Hogeschool