Geen zin in nieuwe ontmoeting

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds korte tijd heb ik contact met een jongen die ik heb ontmoet via internet. Qua mailen ging het gewoon erg goed en leuk. Nu heb ik hem gezien en vind ik hem wel aardig en leuk en kunnen we ook wel goed met elkaar praten. Maar ik ervaar echter totaal geen verlangen om hem weer te ontmoeten en ik voel me ook totaal niet tot hem aangetrokken. Moet ik nu gewoon met hem blijven omgaan en kijken of er wat groeit of is het verstandiger om het af te breken. Het is wel leuk allemaal, maar verder heb ik gewoon geen verlangen om hem weer te zien. Wat is nu verstandig?

Antwoord

Ik denk zeker dat je het nu niet abrupt moet afbreken. Het ging toch niet alleen om het krijgen van verkering, maar het was toch ook gewoon gezellig om met elkaar te mailen?

Ik denk wel, dat je nu je weet om wie het gaat, het mailen vanzelf anders zal worden en dat het dus vanzelf meer of minder zal gaan worden. Zo gaat dat nu eenmaal op jullie leeftijd. Maar om nu ineens helemaal te stoppen, dat kan ook een beetje beledigend overkomen voor die ander.

Alie Hoek-van Kooten