Vriend vertellen over PCOS

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik weet al sinds een tijd dat ik PCOS heb. Hierdoor zal het t.z.t. waarschijnlijk erg moeilijk worden om kinderen te krijgen. Ik heb nu nog geen verkering, maar stel dat dat gebeurt, wat is dan een goed moment om dat aan mijn vriend te vertellen? Als ik het te vroeg vertel kan dat misschien raar overkomen, maar ik wil hem ook niet bedriegen door het te laat te vertellen.

Antwoord

Je krijgt in de eerste plaats verkering voor elkaar, om elkaar trouw te helpen en bij te staan bij alle tijdelijke en eeuwige dingen zoals het huwelijksformulier zo mooi zegt. Pas in tweede instantie is het huwelijk er voor het krijgen van kinderen.

Bij het poly cysteus ovarium syndroom (PCOS) komt de eisprong moeilijk spontaan op gang, maar met behulp van een hormoonbehandeling wil dat meestal toch wel lukken, dus is er best een goede kans om zwanger te worden. Dus ik vind dat je zeker niet tegenover een eventuele vriend moet doen alsof je bij voorbaat al onvruchtbaar bent. Dus ik zou het vertellen wanneer het onderwerp als zodanig in de verkeringstijd eens ter sprake komt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

PCOSverkering