Twijfelen aan liefde

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een hele lieve vriendin, waar ik al ruim een jaar verkering mee heb. Nu begint zij te twijfelen of ze wel genoeg van me houdt. Soms weet ze het zeker dat ze van me houdt, een halve dag later twijfelt ze. Ze slaapt ook halve nachten niet. Ze is dan ook zo vreselijk vermoeid, waardoor ze het helemaal niet meer weet. Toch houdt ze nog van me, dat weet ik zeker. Ze weet alleen niet zeker of het genoeg is voor een verkering. We hebben ook al gemeenschap gehad met elkaar. We hebben nu afgesproken dat we elkaar een week niet meer zien. Wat kan ik hier aan doen en wat kan zij hier aan doen? Hoe moet ik hier mee omgaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je vriendin laat haar gevoelens voor jou helemaal afhangen van haar stemmingen. Als je erg moe bent, dan ben je ook vaak wat somber gestemd en ervaar je je verliefdheidsgevoelens en liefdegevoelens naar de ander toe nu
eenmaal veel minder. Echt waar, als mensen wat somber gestemd zijn, dan heeft dat z'n invloed op alle fijne gevoelens zoals houden van, ergens van kunnen genieten, tevredenheid, dankbaarheid enzv. Die fijne gevoelens ervaar je dan echt veel minder of zelfs helemaal niet. Je vriendin wordt dan al gauw ongerust of jij nu wel de ware voor haar bent of niet. Maar ik kan je verzekeren dat ze dat in welke verkering dan ook, zou hebben. Om die reden
zijn zaken als het geloof samen kunnen delen, dat je op dezelfde golflengte zit, voor elkaar wilt gaan enzv. veel belangrijker dan alleen maar die verliefdheidsgevoelens.

Ook het feit dat je al met elkaar naar bed bent geweest, kan er zijn invloed op hebben. Het mag nu immers niet meer uitgaan en dat kan best wel een zekere druk op de relatie geven. Je kunt elkaar immers pas echt goed leren kennen als je nog onafhankelijk tegenover elkaar staat, dus nog niet met elkaar naar bed bent geweest.

Misschien moet je dit toch ook eens met haar bespreken. Meisjes voelen zich er vaak veel meer schuldig over dan jongens en ik heb gemerkt dat ze het lang niet altijd met hun vriend durven te bespreken, bang als ze zijn dat ze hun vriend verliezen. Dat getwijfel gaat meestal over na de huwelijksdag omdat dan de beslissing genomen is en dat geeft dan toch rust in het gevoelsleven.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

relatietwijfelsverkering