Na zijn zaadlozing hevige hoofdpijn

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Waar kan dit aan liggen? Mijn man heeft direct na zijn zaadlozing hevige hoofdpijn met name aan de rechterkant boven zijn oog/slaap. De hoofdpijn zakt geleidelijk af, soms pas na het innemen van 2 paracetamol tabletten. Hij heeft hier ongeveer vier maanden al last van, heeft verder eigenlijk nooit hoofdpijn.

Antwoord

Een relatie tussen zaadlozing en hoofdpijn is mij niet bekend. Wel zou ik meer willen weten over zijn hoofdpijn: heeft hij ook hoofdpijn bij inspanning of spanning? Wat voor soort pijn heeft hij? Hoe verloopt de pijn? Zijn er andere momenten dat de hoofdpijn optreedt? Zijn er zaken de hoofdpijn verergeren of doen verminderen? Hoe lang duurt de pijn? Zijn er bijkomende verschijnselen zoals misselijkheid of het zien van flikkeringen? Gebruik je medicijnen? Enzovoorts.

Hoofdpijn is een veel voorkomende klacht welke meestal medisch gezien onschuldig is. Wel is het een zeer vervelende en hinderlijke klacht. Om meer inzicht te krijgen in de soort hoofdpijn is een bezoek aan je huisarts niet vreemd.

Groeten, José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

hoofdpijnzaadlozing