(...) Ook loop ik niet echt met een foto op zak of voel ik me trots als ik met h...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

In mijn vorige verkering bewaarde ik bijvoorbeeld de rozen die ik van mijn vriend had gekregen. Ik droogde ze en legde ze op de kast. Ook had ik daar een foto op staan van hem en van samen. Ik was trots op hem als ik met hem in het openbaar trad. Nu heb ik al die dingen niet zo, maar ik heb wel veel waardevolle dingen met mijn nieuwe vriend. Maar ik tob dan vaak of ik hem niet tekort doe en of het dan wel (echt) goed zit. Ik gooi nu bijvoorbeeld gerust de bloemen weg. Ook loop ik niet echt met een foto op zak of voel ik me trots als ik met hem in het openbaar loop. Hoe moet ik dit zien?

Antwoord

Tja, dat is een moeilijke vraag. De eerste keer dat je verkering had, was alles nog nieuw en opwindend. Misschien was je er sowieso alleen al trots op dat je verkering had en wilde je er ook graag mee voor de dag komen. Het nadeel van een ‘nieuwe verkering’ is dat je alles veel meer gaat vergelijken. De vorige verkering is toch uit gegaan en daar zal wel een reden voor zijn geweest. Je ziet ook dat er nu andere waardevolle dingen zijn. Kijk, een vorige verkering is niet alleen maar slecht geweest en deze alleen maar goed. Dan zou het allemaal wel heel makkelijk en duidelijk zijn voor je. De vorige verkering zal zeker goede dingen hebben gehad, want anders had je geen verkering gehad. Je moet er ook voor oppassen de goede dingen van de vorige verkering niet te gaan vergelijken met de negatieve dingen uit deze verkering.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering