(...) Na een heel rijk weekend kan het dan in een telefoontje weer helemaal mis ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik voel me zo enorm verdrietig. Ik heb een hele lieve vriend. We hebben zo veel gemeen; zoveel goede en mooie dingen. Maar elke keer komt het weer voor dat hij dingen zegt die me zo kwetsen en die hij dan totaal niet begrijpt hoe dat voor mij als vrouw voelt. Vaak komt het wel weer goed als ik daar bergen energie in steek. Maar ik word er zo moedeloos van. Na een heel rijk weekend kan het dan in een telefoontje weer helemaal mis gaan. En dat kost zoveel negatieve energie. Ik word er dan zo moedeloos van. Ik geef om hem, en gelukkig hebben we elkaar nog, maar ik word dan zo bang dat het nooit komt. Het gebeurt wel om de week zo'n confrontatie. Kunt u me raad geven?

Antwoord

Heb je hem al eens gevraagd hoe het komt dat hij na een goed weekend zo’n afknapper geeft? Heeft hij het zelf wel in de gaten? Loopt hij daar in andere omstandigheden (bijv. z’n werk of thuis) ook tegenaan? Misschien is het goed om het in een heldere duidelijke brief nog eens op een rijtje te zetten, met de voorbeelden er bij. En begrijpt hij het dan ook?  Zo ja, dan mag je van hem vragen daar goed mee om te gaan. Zo nee, dan kun je je afvragen of je wel moet doorgaan met de relatie. Het kan geen kwaad als hij eens boeken leest waarin verschil van beleving van man en vrouw duidelijk uitgelegd worden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

relaties