Alleen contact als het hem uitkomt

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 20 jaar. Al een tijdje ga ik vriendschappelijk om met een jongen. Het probleem is dat ik alleen contact heb als het hem uitkomt. Als het hem niet uitkomt hoor ik niets van hem en reageert hij niet op mijn vragen. Vervolgens laat hij dan na een tijd weer wat van zich horen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil namelijk deze vriendschap verbreken omdat ik hiervan niet gelukkig wordt. Mag dit of moet je altijd vergevingsgezind zijn?

Antwoord

Tsjonge, tsjonge wat een egoïstische jongen. Dus als het hem uitkomt, mag je komen opdraven en als jij hem nodig hebt, laat hij niets van zich horen. Hoe moet dat in de toekomst gaan? Als dat nu al zo is, hoe zal dat niet zijn als je een aantal jaren getrouwd bent?

Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken of ik met zo iemand verder zou willen gaan. Liever gelukkig ongetrouwd dan ongelukkig getrouwd.

Je moet uiteraard wel vergevingsgezind zijn, met nadruk op gezind zijn. Dat wil zeggen dat wanneer iemand oprecht zijn excuses aanbiedt, dat je dan wil vergeven. Maar hij heeft waarschijnlijk nog nooit ergens over excuses aangeboden en er is pas sprake van vergeving als er eerst berouw is getoond.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

vriendschap