Uitmaken of juist niet

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe kun je als je verkering hebt weten of je het uit moet maken of juist weer niet? Heeft dat te maken met aantrekkingskracht die anderen op jou uitoefenen? Meisjes die bij mij in de buurt wonen en waar ik veel contact mee heb, oefenen grote aantrekkingskracht op mij uit. Mijn vriendin woont ver weg. Ik wil het met haar niet uitmaken, want ik voel veel liefde voor haar, maar ik word zo wel iedere keer aan het twijfelen gebracht. Wat kan ik daartegen doen?

Antwoord

Dat hangt vaak toch ook een beetje af van de stemming waarin je je bevindt. Als het allemaal lekker loopt en je zit goed in je vel, dan voel je je in je verkering ook vaak veel beter. Maar als het allemaal wat tegenzit en je bent bovendien somber gestemd, gaat het ook weer veel minder in je verkering.

Ook is het niet zo dat wanneer je verkering hebt, dat je dan je vriend(in) alleen maar heel bijzonder vindt en alle andere mensen van die leeftijd er helemaal bij in het niet vallen. Natuurlijk niet, zelfs al heb je verkering, dan kan het best zijn dat een  ander een leuke/goede eigenschap heeft, die je mist bij je eigen vriend(in). Je vriend(in) is dus niet de volmaakte en de anderen staan daar ver beneden.

Dus kijk vooral naar het feit of je er voor elkaar wil zijn, of je je veilig voelt bij elkaar, geloof en gevoelens goed kunt delen enz. Zie daarvoor ook andere vragen en antwoorden.

Je schrijft: meisjes, dus meervoud. Ik denk dat je dus sowieso gecharmeerd bent van meisjes. Ik denk dat het in jouw situatie heel belangrijk is dat je voor jezelf duidelijk en helder hebt met wie je verder wilt gaan. Als je dan de keuze gemaakt hebt, dan moet je daar ook voor gaan. Naast gevoel komt er zeker ook iets verstandelijks om de hoek kijken. Natuurlijk kunnen die andere meisjes ook allemaal wel leuk, lief en aardig zijn, maar je kunt slechts met één je leven delen. Je mag al die meisjes ook wel aardig blijven vinden, je hoeft geen hekel aan ze te hebben, maar aardig vinden is iets anders dan verkering hebben. Daar zit het verschil in en daar moet je naar handelen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering