Onchristelijke vriend een kans geven

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Gisteren vertelde een vriend van me dat hij verliefd op me is. Hij is niet christelijk en ik weet niet of het dan wel een goed idee is om hem beter te leren kennen. Ik weet dat hopen dat hij gaat geloven erg naïef is, maar ik kan hem toch wel een kans geven?

Antwoord

Ik zou eerst tegen hem zeggen dat het geloof ontzettend belangrijk voor je is. Je zou hem in alle rust en eerlijkheid kunnen vragen hoe hij daar tegen aan kijkt. Als het antwoord ontkennend is, dan zou ik niet aan die verkering beginnen, want anders ga je een heel moeilijk huwelijksleven tegemoet.

Mocht hij wel interesse hebben, dan zou ik eerst een vriendschapsperiode willen aangaan en veel met hem over het geloof praten om te zien of hij er echt serieus mee wil omgaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

relatie met niet-gelovige