(...) Net als in mijn vorige verkering vind ik de gedachte dat een andere jongen...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu een klein poosje verkering. Net als in mijn vorige verkering vind ik de gedachte dat een andere jongen lichamelijk contact heeft gehad met mijn vriendin onverdraaglijk. Ook al is ze nog maagd, het idee dat ze seksuele handelingen heeft verricht met een ander roept bij mij echt een gevoel van walging op. Hoe moet ik hiermee omgaan? Soms kan ik haar helemaal niet los zien van haar verleden en kan ik haar echt niet onbevangen benaderen. Heeft dit te maken met jaloezie? Soms beheerst het mijn hele denken en sloop ik al mijn verliefde gevoelens. Hoe kan ik dit stoppen?!

Antwoord

Allereerst zou ik er echt heel erg blij mee zijn dat je vriendin nog maagd is. Kijk daar vooral naar. Als je verkering hebt met iemand, dan is er ook lichamelijk contact zoals zoenen, aanraken en strelen. Het is natuurlijk het makkelijkste en het meest fijn als je samen voor het eerst met elkaar verkering hebt. Maar helaas leven we in een gebroken wereld en het gaat heel vaak niet zo. Een van beiden of beiden hebben dan al eens eerder verkering gehad met iemand anders. En in een relatie groei je niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk naar elkaar toe. Probeer dat ook een beetje nuchter te zien. Het is in deze tijd al heel wat als iemand verkering heeft gehad met iemand anders en dan nog maagd is.

Misschien ben je ook wel wat somber van aard en een perfectionist. Dan heb je de neiging te vallen over dingen die niet helemaal vlekkeloos zijn verlopen en daar dan een heel drama van te maken. Probeer het a.u.b. te relativeren en te kijken naar de goede dingen die er wel zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

psychologie