Zingen in de hemel

Ds. D. Breure / Geen reacties

Vraag

Als je een kind van God bent en je komt in de hemel, wat wordt er dan gezongen?!? Psalmen of gezangen?

Antwoord

De vraag bestaat uit een drietal elementen. Het eerste is: als je een kind van God bent. Dit is een punt waar we ons heel druk om behoren te maken. Heel erg naar behoren te verlangen of ontzettend dankbaar voor horen te zijn. Zo'n groot voorrecht: van vijand van God die naar recht veroordeeld dient te worden  aangenomen te zijn, tot kind van de Vader. Wat is God goed!

Het tweede is daar weer een vrucht van: in de hemel te mogen komen. Ieder kind van God deelt in de erfenis van het eeuwige leven. Met als middelpunt: met Christus te zijn. Dat maakt de hemel tot hemel.

Het derde zou ik me maar niet al te druk over maken. In Openbaringen 15:3 e.v. wordt iets geschreven over wat er gezongen wordt. En ieder die daar is, uit welke cultuur of kerk ook, zal van harte zingen Gode ter eer. Van harte én God ter eer. Daar gaat het om.

PS. Voor de gewoonte van zingen in onze kerken is op andere pagina's van Refoweb genoeg te vinden.

Ds. D. Breure

Tags in dit artikel:

hemelNieuwe hemel en aarde