(...)Het ene moment gaat het heel goed en dan merk ik ook dat hij veel van me ho...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb ruim anderhalf jaar verkering en de laatste maanden weet mijn vriend niet of hij wel genoeg van mij houdt om de toekomst mee verder te gaan!! Het ene moment gaat het heel goed en dan merk ik ook dat hij veel van me houdt en het andere moment dan doet hij afstandelijk en zit hij vol met negatieve dingen over de toekomst. Ik denk zelf dat hij een beetje depressief is omdat hij zijn vader pas heeft verloren. Hoe moet ik hier mee omgaan? Als ik voorstel om elkaar een poosje niet te zien, zegt hij dat het nergens voor nodig is.

Antwoord

Het kan heel goed zijn dat hij wat depressief is. Op de sombere dagen zien ze dan alles somber in en worden verliefdheidsgevoelens ook veel minder tot zelfs helemaal niet meer gevoeld. Dit soort mensen is ook vaak perfectionistisch. Ze durven alleen iets aan te gaan als ze helemaal zeker van hun zaak zijn. Bovendien zit hij ook nog eens in een rouwperiode. Je vader verliezen is niet niks en er komt waarschijnlijk heel veel op hem af.

Er zijn al veel vragen over dit onderwerp gesteld, lees die nog eens samen door. Op een gegeven moment is het hebben van verkering niet alleen een zaak van het gevoel, maar ook van het verstand, namelijk dat je een besluit hebt genomen samen verder te gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

relaties