Beste dominee C. Harinck. Afgelopen zondag had u het in uw preek over het geloof...

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Beste dominee C. Harinck. Afgelopen zondag had u het in uw preek over het geloof dat we in de Heere Jezus Christus moeten hebben en niet alleen in Jezus! Ik begreep alleen niet goed wat nu het precieze verschil was. Ik kon dit niet uit uw preek naar voren halen. Zou u dit nog willen uitleggen? Alvast hartelijk dank!
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

In het spreken over het geloof heb ik benadrukt dat het altijd een geloof is in de ´gehele´ Christus. Ik heb gewezen op een nieuwe methode van evangeliseren, die in Amerika en nu ook in Europa wordt toegepast. Men gaat er vanuit dat je niet ineens te veel van de mens moet eisen. Je moet de mensen eerst overhalen om te geloven in Jezus als hun Zaligmakeren en pas later om  in Hem te geloven als hun Heere. Men wil dus niet direct een breuk met de zonden en een verkeerde leefwijze eisen. Jezus aanvaarden als Heere om over ons te regeren wordt losgekoppeld van Jezus de Zaligmaker.

Ik heb beklemtoond dat het geloof altijd de ´gehele´ Christus  omhelst. Men wil dan niet alleen Jezus als de Redder van Gods toorn, maar ook Jezus als de Bevrijder van de slavernij van de zonde  en satan.

Ik hoop dat het zo duidelijk is geworden wat ik heb bedoeld.

Ds. C. Harinck

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Kapelle
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus